Om Nordic Issuing
Klagomål och visselblåsning
Klagomål
Nordic Issuings ambition är att bygga långsiktiga och väl fungerande affärsrelationer med alla kunder genom att erbjuda kvalitativa tjänster som värdepappersbolag. Om du som kund inte är nöjd med en tjänst Nordic Issuing erbjuder så är det viktigt att du snarast kontaktar Nordic Issuing med dina invändningar.
I första hand rekommenderar Nordic Issuing att du vänder dig till den kontaktperson som Nordic Issuing har utsett för aktuell tjänst. Genom denna kontakt hoppas Nordic Issuing snabbt kunna ta del av dina invändningar och hitta en lösning på problemet.
Om du inte är nöjd med det svar du erhållit ska du skriftligen kontakta Nordic Issuings klagomålsansvarig enligt nedan. Om du vill anmärka på en tjänst är Nordic Issuing tacksamma för att erhålla kopior på de affärsdokument och liknande som ligger till grund för anmärkningen.
Om du inte lyckas nå fram till en acceptabel lösning eller känner dig osäker på om du har blivit korrekt behandlad så kan du vända dig till Konsumenternas Bank- och finansbyrå eller till Allmänna Reklamationsnämnden (”ARN”).
Klagomålsansvarig för Nordic Issuing är Christopher Åkerblom. För det fall att det är klagomålsansvarig själv som är föremål för klagomål inträder regelefterlevnadsfunktionen som klagomålsansvarig. Klagomålsansvarig är också kontaktperson mot Finansinspektionen, Konsumenternas Bank- och finansbyrå samt ARN för frågor avseende klagomål.
Vid eventuella klagomål vänligen kontakta oss via följande e-postadress: klagomal@nordic-issuing.se.
Alternativt kan vanlig post skickas till adress:
Nordic Issuing AB
Att: Klagomålsansvarig
Stortorget 3
211 22 Malmö
Visselblåsning
Nordic Issuing AB (”Bolaget”) eftersträvar ständigt högsta ambitionsnivå avseende ärlighet, ansvarstagande och god affärsetik. Bolaget ställer internt krav på regelefterlevnad och civilkurage. Således förväntas anställda och övriga uppdragstagare rapportera eventuella farhågor avseende någon del av Bolagets verksamhet. Bolaget har sålunda vidtagit åtgärder för att underlätta rapportering av oegentligheter och felaktigt agerande i syfte att göra Bolagets ledning uppmärksam på misstankar om sådant beteende.
Anmälan ska i i första hand överlämnas till Teresia Snäckerström via e-post till teresia.snackerstrom@spotlightgroup.se, per telefon till telefonnummer +46 79 585 84 92 eller skriftligen till:
Spotlight Group AB
Att: Teresia Snäckerström
Frans Suellsgatan 2
211 22 Malmö
Rapportera IT-sårbarheter
Vi tar säkerhet på stort allvar i utvecklingen av våra tjänster och jobbar strukturerat och kontinuerligt med detta. Trots det kan sårbarheter i våra miljöer och system uppstå. Om du har hittat en säkerhetsbrist vill vi gärna att du rapporterar den till oss så att vi kan rätta till den. Du rapporterar sårbarheten till oss genom att skicka ett mail till oss på info@nordic-issuing.se med följande information:
- Detaljerad beskrivning av sårbarheten med hänvisning till vilken sida eller flöde som den uppstår i.
- Information för att återskapa problemet.
- Bifoga ev. skärmdumpar som förtydligar problemet.
- Din kontaktinformation (du kan vara anonym om du vill)
Vi kommer hålla dig underrättad om hur arbetet med problemet fortlöper och när det är åtgärdat. För oss och våra kunders säkerhet är det viktigt att du följer god sed, dvs att:
- Du inte utnyttjar sårbarheten för att nå, eller försöka nå information som inte tillhör dig.
- Du inte utnyttjar sårbarheten för att ta bort eller modifiera information.
- Du inte påverkar tillgängligheten på våra tjänster genom till exempel överbelastningsattacker.
- Du ger oss en möjlighet att åtgärda den inrapporterade sårbarheten innan du offentliggör denna.
Rapportera bedrägeriförsök
Om du misstänker att du fått ett falskt e-postmeddelande som ser ut som om det kom från Nordic Issuing, kan du vidarebefordra det till info@nordic-issuing.se. Ta därefter bort det falska meddelandet utan att öppna bifogade filer eller klicka på några länkar.